جلسه شورای سراسری آلمان نهضت فراگیر داير شد
فوادپاميری فوادپاميری

جلسه شورای آلمان نهضت فراگیر دموکراسی وترقی افغانستان ، روز یکشنبه ، چهادهم دسامبر سال روان در شهر کاسل تدویر یافت

ابتدا رفیق همایون بسیم مسوول تشکیلات شورای آلمان ن،ف،د،ت ، حاضرین را خیر مقدم گفته پس از ارائه گزارش مختصر تشکیلاتی ، جلسه را افتتاح و از رفیق نسرین مفید سرپرست شورای  آلمان ن،ف،د،ت،ا  تقاضا به عمل آورد تا ، گزارش از کارکرد های شورای آلمان ن،ف،د،ت،ا را طی سال 2008 تقدیم نماید.

رفیق نسرین مفید با تفصیل از همه اجرأت کمیسيون های مختلف شورا یاد نموده ، برعلاوه دست آورد ها ، به کمبودی ها و نواقص هم انگشت گذاشت.

بعدآ رفقا هریک سید عسکر نجم،زبیر شیرزاد ، پامیری و پروین منصور روی مسایل و مطالب مطروحه در گزارش اساسی ابراز نظر نمودند.

مصوبه جلسه توسط رفیق داکتر ضیأ صدیقی به خوانش گرفته شده ، بنابر پیشنهاد رفیق نذیر انگار با وارد شدن یکی دو مورد از تغیرات ، در معرض رأی گیری قرار گرفته و به تصویب رسید.

مطابق اجندأ قبول شده ، بخش دوم به مسایل تشکیلاتی تخصیص داده شده بود و بنابر طرزالعمل تشکیلاتی مجلس مؤسسان نهضت فراگیر در رابطه با تناوب رهبری در امور شورا ها فیصله های آتی به عمل آمد:

رفیق سالم روان فخری در پست ریاست شورای آلمان نهضت فراگیر خود را کاندید نموده و آماده گی خویش را به قبول این مسوولیت اعلام نمود ، بعدأ از جانب یکی از رفقا ، رفیق نصیر صدیقی درین دور رقابت رفیقانه پیشنهاد شد که مورد تأیید قرار گرفت.

رفیق نصیر صدیقی با ابراز امتنان از حسن نیت رفقا با صحبت کوتاه و مؤجز خویش بر ضرورت اتحاد و یکپارچه گی سازمانی تاکید نموده ، ضمن قدردانی از شخصیت و پیشینه مبارزاتی رفیق سالم روان فخری به نفع وی از کاندیداتوری خویش در پست ریاست شورای آلمان منصرف شد.

پس از رأی گیری در یک فضای کاملآ دموکراتیک ، رفیق سالم روان فخری به اتفاق آرأ به حیث ريیس شورای آلمان نهضت فراگیر تا دور انتخابات بعدی گزينش يافت.

انتخاب اعضای شورای اجراییه و مسوولین شعبات ، بخش دیگر کار جلسه را تشکیل میداد که تصامیم ذیل اتخاذ گردید:

رفیق محمد سالم روان فخری  ريیس شورای آلمان  ن،ف،د،ت،ا

رفیق عبدالواسع کارگر معاون شورای آلمان ن،ف،د،ت،ا

رفیق محراب هادی  معاون شورای آلمان ن،ف،د،ت،ا

رفیق عبدالغنی هدفمند   معاون شورای آلمان ن،ف،د،ت،ا

رفیق همایون بسیم سکرتر مسوول و مسؤل تشکیلات

رفیق انجنیر نسرین منصور مسوول روابط خارجی

رفیق مرضیه اسرع مسوول کار با زنان

رفیق نورالله نوری مسوول سازمانهای اجتماعی و کار با جوانان

رفیق عبدالوکیل کوچی مسوول شعبه رسانش و فرهنگ

رفیق سید احسان واعظی مسوول اسناد و ارتباط

رفیق عبدالاحد شفیعی مسوول تفاهم

رفیق ذبیر شیرزاد مسوول مالی

رفیق جلیل رشید مسوول نظارت و کنترول

رفیق فواد پامیری

رفیق علی رستمی

رفیق نذیر انگار

رفیق شیوا

به نماینده گی از شورای اجراییه آلمان رفیق هدفمند از زحمات و تلاش های شباروزی رفیق نسرین مفید در جریان سرپرستی وی از ریاست شورای آلمان ، تمجید به عمل آورده ،تابلوی نقاشي شده زیبايي را که به همین مناسبت در نظر گرفته شده بود به رفیق نسرین مفید پیشکش نمود.

رفیق نسرین مفید تحفه را ،که نمونه سپاس و امتنان دسته جمعی اعضای نهضت فراگیر در جمهوری فدرال آلمان بود با قدردانی و اظهار امتنان بی پایان پذیرفته و یکبار دیگر بر تعهد خویش به امر آرمانهای انسانی نهضت فراگیر تاکید نمود.

جلسه با شور و شعف رفیقانه پایان یافت.


December 17th, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها